Tornem a… educar en valors

El món de l’educació està canviant. Diversos centres educatius contemplen, a més de potenciar el desenvolupament i el foment de l’autonomia dels alumnes, cuidar del seu món emocional per a què Visqui i en conseqüència, Aprengui.

El món de l’educació està canviant. Diversos centres educatius contemplen, a més de potenciar el desenvolupament i el foment de l’autonomia dels alumnes, cuidar del seu món emocional per a què Visqui i en conseqüència, Aprengui.

Està comprovat a través d’estudis que “les emocions impulsen l’ensenyament” (Linda Lantieri) i quan s’educa el cor i la ment de manera conjunta, els estudiants tenen un major èxit acadèmic.

Les emocions i els sentiments són una base fonamental per a la formació de valors. La neurociència ha demostrat que la raó no serveix per a res sense les emocions. Podríem dir que un nen o adolescent amb intel·ligència emocional té millor comportament i conductes ètiques, és a dir, té valors perquè es reconeix a si mateix i és conscient de la seva humanitat, s’autorregula i així respecta els seus companys.

Què vol dir això?

Simplement, que treballar en l’estímul de les habilitats emocionals i socials dels estudiants és un aspecte bàsic en el seu procés de preparació per a la vida. Un camí en què, no només hauran de nodrir-se acadèmicament, sinó en què hauran d’aprendre a gestionar infinitats de situacions adverses de les quals esperem, com a mares, pares i mestres, que surtin airosos.

Els coneixements i les emocions no es poden desvincular i ensenyar valors és tan important com impartir capacitats acadèmiques. Junts, seran l’element diferenciador per a què superin i tinguin millors probabilitats d’èxit a la vida.

Però, què són els valors?

Els valors són una espècie de guia universal per la qual ens regim en societat que, junt amb els nostres principis -de caràcter més ètic- i les nostres emocions, són pilars de la nostra existència.

La primera pregunta que va sorgir quan va néixer la idea d’ensenyar anglès amb valors va ser: per què i per a què volem ensenyar valors? La resposta va venir de seguida: perquè s’han de rescatar, s’ha de tornar a educar en valors!

La realitat d’un món accelerat i tecnològic s’ha endut per davant les formes més bàsiques i primitives de l’ésser humà, aquelles que ens connecten amb el cos, on resideixen les emocions i els coneixements.

Per a BeKith ensenyar anglès amb valors significa estendre l’abast del nostre ensenyament i deixar empremta. Significa enriquir les dimensions morals dels nostres alumnes perquè convisquin de millor manera en societat i perquè afiançarem una forma de ser que es basa en la inclusió i en el respecte als altres.

El repte és portar-lo a les nostres aules i que els alumnes aprenguin anglès a més de posar en pràctica els valors.

BeKith sap que la millor manera de fer-ho és adaptant el programa al nostre know-howi a les planificacions de classe, sense fissures i de manera transversal, o com bé ho denomina Begoña Ibarrola “el risc degoteig ”: una educació continua i permanent; de manera que l’aprenentatge de l’anglès sigui encara més gratificant i motivador.

I és precisament en aquell període d’ensenyament, des dels tres anys i fins als 25-30 inclosos,

que el cervell té aquesta qualitat “plàstica” i que es modela a través de les experiències. Experiències que farem arribar a les nostres aules i esperem que arribin a les llars.

Els que eduquem infants hem de recordar la importància de nodrir la nostra pròpia vida interior i treballar els valors amb l’objectiu de poder oferir-los el suport que necessiten per a desenvolupar la seva pròpia fortalesa. Com bé va dir César Bona: “aprendre a aprendre”.

Començar per a un mateix, el ben ésser i el ben fer; conscienciats de que tot canvi real parteix de dins cap a fora.

BeKith promou l’ensenyament de l’anglès amb valors com el respecte, la confiança, l’entusiasme, el compromís i la sostenibilitat, buscant profunditat i essencialment “el valor d’aquests valors”

Avui per avui, els valors personals, moral i ciutadans són bàsics pel desenvolupament del caràcter; els sentiments són també clau en l’aprenentatge de valors i és absurd no incloure’ls dins del currículum escolar.

Volem que els nostres alumnes aprenguin anglès i siguin millors persones i aquesta ha sigut sempre la nostra missió al llarg de tots aquests anys. Volem que es preocupin pels seus iguals, però que també siguin capaços de prendre bones decisions i siguin resilients a l’hora d’enfrontar reptes. La diferència és que ara ho ensenyarem de manera intencionada i subratllant els valors implícits en la nostra manera de treballar, en les nostres classes i també en el nostre equip de coordinadors i professors.

Francisco Mora Teruel, docent i doctor en Neurociència i Medicina va dir: “som el que l’educació fa de nosaltres.” I és el que BeKith es proposa, fer millors persones dels nostres alumnes mentre aprenen anglès.

Descobreix a continuació tots els posts que hem escrit a BeKith.

Examen
Exàmens Cambridge

Per què obtenir una certificació de Cambridge?

Els exàmens de Cambridge són titulacions reconegudes a nivell internacional que certifiquen el nivell d’anglès de l’estudiant. Avaluen tot un seguit d’habilitats lingüístiques d’una llengua que, depenent del certificat, poden canviar: comprensió escrita (reading), Use of English, expressió escrita (writing), comprensió auditiva (listening) i expressió oral (speaking).

Llegir-ne més >>
Valors

In you I trust (confio en tu)

«La confiança és la cola de la vida, allò que ens enganxa. És l’ingredient principal per a una comunicació efectiva i el principi fundacional per a sostenir una relació.»
(Stephen Covey)

Llegir-ne més >>
BeKith Inglés con valores
Valors

El valor del respecte en l’educació

El respecte és fonamental en qualsevol estadi de la vida i comença per ser un acte intrapersonal. El respecte a un mateix és essencial per poder establir relacions satisfactòries en tots els àmbits de la vida com el familiar, el laboral, l’esportiu i l’educatiu.

Llegir-ne més >>
BeKith Inglés con valores
Valors

Tornem a… educar en valors

El món de l’educació està canviant. Diversos centres educatius contemplen, a més de potenciar el desenvolupament i el foment de l’autonomia dels alumnes, cuidar del seu món emocional per a què Visqui i en conseqüència, Aprengui.

Llegir-ne més >>